søndag 11. november 2012

Ny blogg, nye muligheter!

Jeg har hatt en liten bloggpause, men nå er jeg her igjen! Ny blogg - jeg har lagt den andre midlertidig på is - nye muligheter og utfordringer!

Jeg var veldig ubetenksom og ved ett "uhell" slettet jeg alle bildene i bloggen Torvgata. Har forsøkt å rekonstruere så langt jeg har orket, men det var en kjempejobb. Erfaringer jeg har gjort: Ikke slett bildene dine, ikke fikle med innstillinger og husk å ta backup!!!

Som overskriften sier kommer denne bloggen til å handle mye om garn - strikking, spinning, veving, hekling og ikke minst kjøp av garn! Men det kan også dukke opp bilder fra turer og ting jeg deltar på, litt litteraturprat og hva som måtte oppta meg i øyeblikket.

Og akkurat nå er det Ellens åpning av garnbutikken Fortuna som engasjerer meg! Det er så artig! Hun åpnet lørdag 10.11.12 og fikk kjemperespons! Følg garnbutikken Fortuna på facebook. Jeg er heldig og får hjelpe til med litt praktisk arbeid, så nå strikker jeg modeller. Hillesvåg - www.ull.no - er en av garnleverandørene hun bruker og derfor strikker jeg nå denne puta med flettemønster i Troll i denne gråfargen.

Her burde det vært et bilde.... ;)

En tid nå har Dorthe Skappels tykke rillestrikkede genser vært det alle snakker om og strikker. Fin den, men ikke noe å strikke til meg selv. Det er kanskje ikke denne "Kors på halsen"-genseren til Karpe Diem heller, men jeg håper og tror at "hønsestrikking" vil bli populært igjen! Her i huset finnes masse garn, massevis! Men så er det bare sånn at jeg handler litt på impuls, et par nøster av denne fargen og et par av noen andre farger - blir jo ikke noe skikkelig plagg av dette før hønsestrikken får sin renessanse igjen!

Vet du ikke hva hønsestrikk er? Sjekk bilder her. Artig mønsterstrikk med figurer og border - bland farger og miks fritt!

Takk til Ann for link til fin strikkesang!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!