søndag 12. juni 2016

"Jernbane i hagen" - nye sokker!

Wollmeise Twin er et flott garn til sokker. Nylonforsterket og litt tykkere enn 4-tråds som jeg vanligvis strikker sokker i. Wollmeise lager de flotteste farger og fargesammensetninger! De har også masse ensfarget og med bare svake fargeforskjeller, men det er det flerfargede som er artig å strikke med! Crazy farger, eller mer i samme fargeskala.

Jeg har valgt meg ei hespe med Törtchen - hvitt med rosa og rødt - supersøt!

Jeg har laget ei oppskift på sokker i fargerikt Wollmeise Twin, som er enkel slik at fargespillet kommer til sin rett, men har noen få element slik at de blir litt interessante å strikke. På grunn av at rillestrikken på baksiden av leggen minner meg om jernbanesviller, har sokkene fått navnet "Jernbane i hagen". Mønster finner du nå på www.ravelry.com












1 kommentar:

  1. Så nydelige sokker du har strikket og laget mønster til!

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!