søndag 11. september 2016

The Doodler - sjalstrikk

Ååå, dette var et artig sjal å strikke! Det har vært ferdig en uke, eller to, men fordi dagene har vært fylt med jobb og bursdagsfeiring, kommer bilder nå.

Sjalet er designet av Stephen West - Westknit - og heter The Doodler. Artig konstruksjon og flere nye designelement for min del. Her er det masse forkortede rader, enormt med icords, fargeskift, fletter, havskum og picoter. Likevel er det et superenkelt sjal å strikke! Alt er så grundig forklart, hver maske er telt og alt stemmer. Trenger ikke tenke selv, bare gjøre det som står, maske for maske, omgang for omgang. Ferdig! Ikke mange tråder å feste heller. To lyse i bunnfargen, to røde, men litt flere av den oransje. Akkurat 20 - nå vet dere det også.

Garnet er Hedgehog fibers sock i fargene Monarch og Secret kjøpt på garnbutikken Fortuna, et hespe av hver. Den oransje er håndfarget strømpegarn i superwash ull. Jeg har fått det i gave fra Maria Gustavson - vi møttes i New York i forbindelse med Rhinebeck Wool Festival for noen år siden - hun er designer og hun holder kurs, strikker, farger, spinner, broderer og mer til. Garnet har hun farget og jeg er jo veldig glad i oransj - ventet bare på å bruke det til riktig prosjekt, og dette synes jeg var verdig! Den oransje setter prikken over i'en på sjalet og det ble perfekt for meg!

Fikk hjelp av mannen til å ta bilder med mobilen.... ikke alltid suksess når jeg skal posere..., men her kommer de "peneste".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!