torsdag 27. juli 2017

Pool & Conquer - stor tubehals

I fjor sommer var jeg heldig! Ja, stort sett heldig, men det føltes ekstra bra da vi tre damene som jobbet på Fortuna, reiste ned til Pfaffenhofen i Tyskland, til fabrikken og utsalget til Rohrspatz &Wollmeise . Du herlige tid for en tur!

Garnbutikken Fortuna er grossist i Norge for Wollmeise og vi besøkte de for å høre mer om produksjonen, bestille nyheter og bli kjent. Det var omtrent "dånefaktor" på oss alle som besøkte lager og utsalg :)

Både Ellen, Wenche og jeg kjøpte hvert vårt hespe med Wollmeise Lace, for å strikke samme sjal, på hjemturen. Wenche vet jeg er ferdig for lenge siden, Ellen er jeg usikker på, og mitt ble ferdig nå i sommer. Sjalet vi valgte var et design av Martina Behm, og hun har designet det spesielt for flerfarget Wollmeise Lace.

Sjalet er en stor tube, og målet er å få fargene til å samle seg, bli brede striper med samme farge. Mønster kjøpes på Ravelry og heter Pool & Conquer, og jeg valgte fargen "Grapes for Sheri". Grønn, lilla og mørk rosa farger.

Denne uka fikk jeg tatt nye og bedre bilder av sjalet ....og meg...
Heidi som er min "partner in crime" i podcasten "Garngleder" på youtube, er på sommerbesøk og har hjulpet meg med bilder.

Alle bildene er tatt på Nyplassen i Meldal. De av meg er tatt på slagghaugene, og de to første på trappa foran "Bersstuggu". Her bodde nok en stor familie på 1600-tallet, når smeltehytta var i drift.












Så ubekvem med å bli tatt bilder av, men med litt instruksjon og mye latter og tull, synes jeg noen av bildene faktisk ble brukbare. Sjalet/tubehalsen ble i hvert fall fin, synes jeg! Jeg kommer nok til å bruke denne masse utover høsten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!