lørdag 26. august 2017

Jernbane i hagen - sokker av pinnene


I august har ett av mine prosjekt vært sokker til Bård på bursdagen. Ferdig en dag over tiden, men ferdig innen fristen for samstrikken vi har på Ravelry-sida til Fortuna, Garnbutikken Fortuna.

Mønsteret laget jeg for et år siden og ga navnet "Jernbane i hagen". Der vi bodde hadde vi jernbane i hagen, museumsjernbanen Thamshavnbanen, og det triveligste jeg visste var å sitte i hagen og strikke, og vinke til reisende når lokføreren fløytet før overgangen.

Samstrikken varer ut august, men det er godt å være ferdig. Nå kan jeg legge opp til nye sokker!!!
Mønsteret finner du her på bloggen, under etiketten mønster.

Garnet er Wollmeise Twin og fargen er Mitternacht, pinner 2,5 mm. Strikket størrelse 42/43, og det er enda mye garn igjen.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!