søndag 10. april 2022

Prokrastinere... eller...

 Nok ei helg er snart slutt uten at jeg har gjort noe av det jeg har planlagt. Har gjort andre ting i stedet. Ambisjonene er ofte store, både når det gjelder aktiviteter, lesing og strikking, men jeg er god til å prokrastinere. Prokrastinering er en av tingene jeg er god til! 

I dag prokrastinerte jeg trimtur, unnskyldningen var drittvær, og det ble formiddagskaffe hos mamma og pappa. Dit går turen ofte på søndags formiddag, uansett. I tillegg til kaffe og prat, fikk vi testet mammas nye steketakke. Hun hadde forberedt deig og skulle steke lefser, og jeg var heldig og kunne hjelpe til med stekingen. Trivelig stund ble det!

Gode lefser også!

Så trivelig å bake sammen med mamma - lenge siden sist!

Vi ble så fornøyd med resultatet!

Dagen har ellers gått med til å prokrastinere å ta bilder av ferdigstrikk. Ambisjonen er jo å ha bilder av ferdigstrikk både til blogg og Instagram, men jeg rakk det ikke i dag heller.... rett nok har det regnet, snødd og vært litt vind, men innimellom også noen fine solgløtt! Rakk jeg bruke lyset? Nope...

Dette er nok meg i et nøtteskall.... rekker aldri starte det jeg har planlagt. Jo da, jeg er ikke helt håpløs, men jeg er veldig god til å utsette ting. Utsette ting jeg vet jeg burde gjort. 

Her kunne jeg ramset opp i det uendelige, ting jeg burde, skulle ha, tenkte gjøre..., men det er ikke så motiverende. 

Det som ikke skal prokrastineres er lesingen av boka "Hanna Ryggen: en fri" av Marit Paasche. Jeg har lest den en gang tidligere, men nå er lesingen er forberedelse til onsdag. Onsdag skal jeg se utstillingen Hanna Ryggen Triennale Anti-monument i Trondheim - det er planen i hvert fall. Jeg har sett mange av teppene hennes tidligere, både i Trondheim og på Ørland, men det er så mye mer å se. 

Hanna Ryggen var feminist og humanist, anti-militarist og anti-fascist, og brukte billedvev som uttrykksform. Hennes kunst er så sterk og ofte politisk i uttrykket, og med vevnad i plantefarget, håndspunnet ull, er det både spenning og historie. 

Lesetips på nett:

https://no.wikipedia.org/wiki/Hannah_Ryggen

https://nkim.no/hannah-ryggen-salen

https://snl.no/Hannah_Ryggen

Prokrastinere = utsette


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!