mandag 15. september 2014

Opptur med LHL

I sommer har jeg deltatt på noen av Meldal LHLs Oppturer. Oppturene er gåturer som alle kan delta på - hovedsaken er opp og ut av godstolen, for en tur ut.
(LHL - Landsforeningen for hjerte og lungesyke)

Vi har gått i rolig tempo i lett turterreng, og vi har besøkt ulike deler av kommunen. Det har vært kjempetrivelig! Vi har ikke vært så mange, men mellom 5 og 15 stykker, og tempoet er tilpasset deltagernes kondis og prateevne. Dette har vært sosialt!

I kveld har vi gått i området Kjølan, mot Jøngfjellet. Selv om dette er mammas hjemmebane når det gjelder turterreng, har jeg aldri vært her. Irfjellet og Sæterdalen har vært vårt turmål både i oppveksten og senere.

 
På tur innover Kjølan.

Resfjellet.
 
Men denne turen ga mersmak. For et flott turterreng! Vi hadde kjentmann med som fortalte om området og jeg fikk se Resfjellet fra baksida. Vakkert der også. I tillegg så jeg neste helt heim, eller det føltes i hvert fall sånn. Astruptårnet rager ca.75 meter og det var litt rart å se det fra denne kanten. Selv om vi ikke lengre bor i Bjørnli, havebyen i skyggen av et tårn, er dette fortsatt heim.

Astruptårnet -midt i de sju blåner.
Fine farger i høstfjellet.
Fuglekasse - med hakkespettbeskyttelse.

På tur heim fikk vi en flott solnedgang - bildet yter ikke opplevelsen rettferdighet.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!