onsdag 3. desember 2014

Strikkelyst

I kveld fikk jeg faktisk både tid og lyst til å strikke. Har sett en intetsigende film på netflix, slappet av og strikket. 
Strikker på en jakke/kofte til Oda på 6 år, og håper den kan pakkes inn til jul - i år... Mønsteret heter Astrid og er en garnpakke fra Hillesvåg, kjøpt på Fortuna.
Garn: Huldra Kamgarn, Hifa
Pinner: 2,5 mm på hele jakken. Det anbefales 3 mm, men det ble for løst og for å få riktig strikkefasthet måtte jeg ned 0,5 mm. Det gjorde stor forskjell!
Fargen er lys turkisblå i bunn, med mønster i mørk grønn og oransje. Jeg er virkelig inn i en oransje periode :)

Nå er ermene koblet på bolen og jeg skal snart til med første felling. Jakken har rundfelling og det er flere smale border og en stjernebord på bærestykket. Gleder meg til å få den ferdig.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!