tirsdag 22. mars 2016

Tre nøtter til Askepott - adventsamstrikk get too late

Boka "Eventyrvotter" av Vottelauget er ei fantastisk morsom bok med flotte votter i. Designerne, de 8 i vottelauget, har latt seg inspirere av eventyrene og designet fargerike, mønsterrike og lekre votter.

Jeg startet på noen par, men ingen er direkte ferdigstrikket..... Men, i adventstiden ble jeg med på en samstrikkav et av votteparene i boka - vottene "Tre nøtter til Askepott". Nydelige votter!

Jeg tok et dykk i kassen med tynt ullgarn - fant fine farger som jeg ville bruke. Garnvalget ble Spindrift fra Jamieson of Shetland i lys og litt mørkere brun, mørk rosa og grønn. Pinner 2,5 mm. Dette garnet er blitt litt favoritt til tynne votter og hansker - det er veldig godt å strikke med og det er så tynt at du får passe votter, selv om mønsteret krever mange masker.

Adventsamstrikken gikk ut på at vi hver dag fikk en liten bit, kanskje bare noen omganger, som skulle strikkes ferdig hver dag. Dette føltes virkelig overkommelig! Men selvfølgelig falt jeg av lasset... Vottene ble ferdigstrikket i midten av februar.

Vottene er tatt i bruk og de er gode å ha på. Passe tynne, men likevel gode og varme.




På innsiden av de doble mansjettene er det strikket inn Jula 2015. 

1 kommentar:

  1. Så flotte votter du har strikket deg.
    Og så lenge de ble ferdige spiller det jo ikke noen rolle om det ble i desember eller februar. Var jo mer bruk for votter på senvinteren enn tidligvinteren likevel ;)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!