onsdag 20. juli 2016

Jeg gikk bare utenfor døra en tur

Heidi og jeg skulle bare gå en liten tur i kveld. Som sagt, så gjort! Og nå ligger jeg her på sofaen og vet ikke om jeg klarer komme meg herfra og til sengs... Liten tur, ble lang tur. Jo da, vi bestemte oss før vi startet hvor vi skulle gå, men jeg undervurderte hva alle disse kilometerne gjør med hoftene og beina mine... men, alt går over, til slutt...

For en tur vi gikk! Jeg fikk vist henne min barndoms turområde. Sageggen og Sagvollan, froskeeggdammene og hvor de beste konglene til konglekyr finnes!
Sagvollan med furuhaugen i bakgrunnen - her ble fjøset med kongledyr en liten verden for seg selv.

Deretter tur til Bakslettet, Høydalen, Gruvfjellet og Høydalsgruva. På Gruvfjellet er det flott utsikt! Men det er bratt ned igjen, og det kjenner jeg nå.
Gruvfjellselfi! Helt vindstille, edru og i godt humør - vi lo så vi gråt etter dette!!!
Låvebrua i Høydalen.






Det begynner å bli kveld, men utsikten er så fin!
Vi møtte en veldig stille firfisle. Den blunket til oss før vi gikk forbi.
Steintrappa til fjøset. Det er så vakkert!
Sommereng i Høydalen! 
Fange frosken kunne jeg, men ikke kysse den... jeg har jo allerede funnet prinsen! 
Storebror frosk - denne var så stor at den ikke fikk kyssetilbud.....
På tur til Høydalsgruva.

For å komme oss helt heim ble turen lagt om Styggtjønna. Styggtjønna er en perle, men navneendring er ikke aktuelt!


Takk for trivelig tur, Heidi! Vi har snakket mye, men ikke om det vi planla vi skulle diskutere og planlegge. Vi må nok gå en tur til - men helst uten alle disse motbakkene - for å få planlagt skikkelig, ikke sant?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!