fredag 3. februar 2017

Sokker i selvspunnet garn

I jula strikket jeg et par sokker av garn jeg har spunnet selv. Jeg har masse ferdigspunnet, men er ikke så flink til å bruke det. Tidligere har jeg strikket et sjal, Haruni, i tynt lace-garn i en merino og silke-blanding, og en tykk hals i ren merino. Og nå, sokker i to-tråds norsk ull. Ulla var en månedspakke fra Spunky Eclectic for flere år siden - garnet ble også spunnet for lenge siden.



På disse sokkene valgte jeg å bruke en for meg ganske ny type hæl - Fish Lip Kiss Heel - kjøp oppskrifta fra Ravelry; den koster en 10-er. Hælen er kjempeenkel, men oppskrift er absolutt nødvendig. Her introduseres det nye måter å lage forkortede omganger på, og det blir så tett og fint. Jeg strikket de tå-opp, det var vel det som gjorde at jeg bommet på størrelsen - uvant å strikke tå-opp og med annen type hæl. Så disse sokkene ble for store til meg. Størrelsen ble ca.39, og jeg bruker 37. Likevel er nok ikke dette sokker som havner i gave-eska.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!