torsdag 30. mars 2017

Sokkene Marie

Heidi har laget mønster til et lekkert par sokker i mønsterstrikk. De ligger nå som gratismønster på Ravelry, og i februar/mars har vi hatt en samstrikk av disse sokkene. Alt har foregått på Ravelry, i gruppa vår som heter "Garngleder" - og det er den første aktiviteten vi forsøker oss på, etter oppstart av podcasten Garngleder. 

Det er 7 som har strikket ferdig og delt bilde med oss i gruppa, og vi har trukket ut en som får en premie. Premien er selvfølgelig garn, samme garn som både Heidi og jeg har strikket våre sokker i.

Mine sokker:
Garn: [g]uld, plantefarget merino og nylon. Lekker rosa/grå farge.
Pinner: 2,5 mm
Oppskriften er enkelt forklart og har gode diagram. Jeg har valgt å strikke min favoritthæl med forsterket hælkappe, og har flere repetisjoner av mønster: 4 på legg og 4 i fot. I mønsteret er det foreslått 3, men jeg liker litt lang legg. De ble nok bittelitt lange til meg, men jeg kjenner da noen... 



1 kommentar:

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!