søndag 27. august 2017

Norsk sommer - et teppe og en samstrikk

I slutten av mai i år, bestemte vi ( Heidi og jeg = Garngleder på youtube.com ) at en samstrikk av teppet "Norsk sommer", mønster fra Torirot Design/ Tori Seierstad skulle være et felles sommerprosjekt. Vi inviterte med andre strikkere også, og faktisk er det flere som strikker sammen med oss nå. Kjempeartig!
Ravelrygruppa vår finner du her.  All informasjon om samstrikken finnes der, og sluttfristen for ferdigbilde i gruppa er 1. oktober. Vi trekker selvfølgelig premie!

Jeg har selvfølgelig vært alt for ambisiøs, i år også, og nå er jeg bare så vidt over 40 % ferdig med mitt teppe. Det krever en hel del innsats fra meg, men målet er å bli ferdig innen fristen, jeg også...

Det finnes så mye spennende garn, mønster, teknikker, designere og magasiner som må utforskes. Jobb både i bibliotek og på Fortuna tar tid, og noen ganger klarer jeg ikke strikke annet enn sokker. Å strikke sokker er noe av det fineste med strikking! Strømpepinner 2,5 mm og tynt strømpegarn i sterke farger - alltid i nærheten.

I dag er første dagen på lenge hvor jeg ikke har hatt arbeid, eller andre oppgaver som må prioriteres, men bare slappet av. Først langt på dag oppdaget jeg hvor nødvendig denne dagen har vært. I ettermiddag har jeg vært alene hjemme og bare strikket og hørt podcaster om strikking og litteratur. 

Jeg har strikket 7 omganger på teppet, det er nå lange omganger, og dette er hyggearbeid! 


Sjekk ut Ravelrygruppa vår, besøk også Heidis blogg, Garngleder på Youtube og følg oss på Instagram. På Instagram er jeg er torvgata og Heidi er heidimjoen.

Samstrikken har egen # på Instagram #garngledernorsksommer

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!