søndag 3. januar 2021

Nytt år, nye muligheter...., igjen?

Hvert årsskifte blir jeg, og mange flere som jeg leser, engasjert i å dokumentere hva siste år har inneholdt og hva nytt år ønskes inneholde. Jeg har hverken telt opp garn og strikkeprosjekter, bøker lest, eller turer gått, men jeg har reflektert over meg selv. Dypt alvorlig. 

Jeg har også funnet tilbake til denne bloggen og har lest tidligere nyttårsinnlegg. Jeg har ønsket være mye. Jeg har vært både glad og trist, men optimistisk. Noen steder har jeg skrevet rett fornuftig, og de tekstene er fortsatt gjeldende for 2021 også!

Som nyttårsforsett for 2016 gjelder fortsatt: Jeg vil ha en trivelig hverdag! Selvsagt skal jeg forsøke spise riktigere, bevege meg mer og ta vare på helsa, men min livskvalitet kommer når jeg får oppleve! Når jeg får diskutere, være sammen med mennesker, lære, reise, strikke og "leve".



2020 ga meg mulighet til å avslutte en jobb og starte i ny. Skummelt, men herlighet så godt det gjorde! Skummelt å slutte i kommunen etter 30 år, 22 av de i biblioteket, 10 av de som biblioteksjef. Biblioteket er fortsatt en del av min identitet, og jeg er en leser. Heltidsjobb i Fortuna sammen med Ellen ble en hverdag som utfordrer meg og som gir meg så mye! 

Jeg vet egentlig ikke hva jeg ønsker med denne bloggposten. Ønsker jeg fortsette skrive? Og hva skal jeg skrive om? Jo, jeg vet jo egentlig hva jeg vil, jeg vil jo skrive. Skrive det som faller meg inn om strikking, lesing, turer og samlemani. Hyggelig om noen leser.

Årets første strikkeprosjekt er Forest Path Socks av Patricia Anne Fortune. Fine sokker med striper og mønsterstrikk! Dette er januarmønster i Fortunas sokkesamtrikk #12i21 på Ravelry.


Jeg er kommet godt igang med første sokk og strikker i Arwetta Classic i fargene 977, 973 og 975 på pinne 2,25. Gjør noen avvik for å tilpasse størrelsen mottaker ønsker, og jeg bruker 3 i stedet for 2 farger som oppskriften sier. Godt fornøyd så langt!



1 kommentar:

  1. Så hyggelig at du skriver på bloggen din igjen. Fortsett å skriv for jeg liker å lese det du skriver.

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!