mandag 16. januar 2023

Stamsund altså!

Familietid er trivelig og nå er vi i Stamsund og møter det aller nyeste tilskuddet i vår familie. Barnebarn er virkelig det triveligste som finnes, og jeg er heldig og har tre! På grunn av avstand møter vi ikke så ofte de to yngste, men med både snap og messenger får vi fulgt med og hatt kontakt. 

I formiddag har vi ruslet en runde i Stamsund havn, fotografert, sett på båter og trivelige rorbuer. Turen ble ikke så lang, men vi fikk masse frisk luft. Jeg forsøker stadig ta bedre bilder med mobilen, men synes det er vanskelig. Noen ganger tror jeg det er mobilkameraet som er for dårlig, men det er nok bare en unnskyldning. Har fått mange gode tips til bruk av mobilkamera i et lite zoom-foredrag med fotograf Mona Nordøy, og må nok lese igjennom noe av det hun gikk igjennom med oss igjen.

Stamsund i Lofoten. Fjell, sjø, stor himmel.


Dette bildet er tatt like etter klokka 11 i dag. Sola er her, men nesten gjemt bak skyene
.
Rekker med trivelige rorbuer med smale "gater" i mellom. Disse er nok ikke så gamle, men stemningen og opplevelsen, var som om dette hadde stått lenge. Steinmurer og trapper, smale smug ned til sjøen. Trivelig, men veldig stille og tomt nå i januar.


Rorbuer kan også speiles i blank sjø.

Mitt inntrykk av Stamsund. Båter, rorbuer og sjø, omkranset av bratte fjell.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!