søndag 12. januar 2014

Sinnasaujakken

I oktober startet en samstrikk av Sinnasaujakken, designet av Pinneguri aka Ann Myhre, på Fortuna.

Min jakke ønsket jeg at skulle bli en lys og lett ulljakke til hverdags, og Ask fra Hillesvåg i grå og grønn ble valgt. Grå skulle bli hovedfargen, med grønne striper og naturhvite sauer.



Startet friskt, og jakken er artig og strikke. Stripene gjør at du ser det vokser, og endelig ble sauene ferdig også!



Her er ferdig jakke - ikke så lys som jeg ønsket, dessverre. fargene er lysere hver for seg i hespene, enn ferdig strikket i smale striper slik som dette. Nå vet jeg det, og kan ta forhåndsregler neste gang - for jeg tror nok det blir en til etter hvert. Litt mange andre prosjekter på pinnene akkurat nå, blant annet en teststrikk for Linda Marveng og Hverdagsjakka av Ann Myhre ( i hvit og gul/brunt Kauni ). 




1 kommentar:

  1. så stilig :) skal strikke denne jakken en dag :)
    Klem fra swimzy

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!