mandag 19. mai 2014

Sock Madness 8 #3






Runde 3 kom midt i påska. Passe stresset ble jeg da det viste seg å være sokkene med 7 kontrastfarger som skulle strikkes. Jeg var i Trogir, Kroatia, og tilgangen til egnet garn var minimal. Jeg hadde forberedt meg til flere alternativer, dette var de eneste jeg ikke hadde forutsett. Nå begynte rundene å bli kjappe og her måtte det strikkes kjapt.

Jeg visste om to garnbutikker i Split og de fikk besøk - resultatløst. Her finnes masse bomull, effektgarn, tykke ull og akryl blandinger og noe mohair - absolutt intet egnet strømpegarn. Vel en time med buss - mjølkeruta - hver vei. Bortkastet, for hva fikk jeg se? På markedsområdet utenfor Gamlebyen i Trogir finnes en liten sybutikk som også har litt garn! Her fikk jeg, etter mye leting i hyllene, kjøpt svart ullgarn som ikke var for tykt, og 7 nøster med "regnbuefarget".




 
 
 
 
 
 

























På disse sokkene var det nye teknikker å lære. Vevstrikk i flere farger både på legg og hælkappe, og Icord som dekorelement. Heldigvis var det mye ensfarget i selve sokken, ellers hadde jeg sikkert gitt opp nå.

Sokkene ble ferdige og godkjent i konkurransen - i siste liten.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!