søndag 11. oktober 2015

Ferdigbilder av jakken min - Next year in Lerwick

Next Year in Lerwick - på Shetland. Her på øya Walsey på østsiden av Shetland.

Jeg har lenge hatt denne jakka på strikkelista mi. Spesielt etter at Heidi og jeg bestemte oss for tur til Shetland og Shetland Wool Week som er i månedsskiftet september/oktober. Garn ble planlagt tidlig i mai, men strikkinga ble ikke gjort før i august og september. Jeg rakk å strikke ferdig, men de siste trådene ble festet på Shetland...

Jeg er ikke så veldig bekvem med å bli fotografert, men bildet over tok Heidi den dagen vi var på øya Walsay på kurs. Kurs i mønsterstrikk (fairaisle) med strikkebelte og 3 lange pinner!!! Fantastisk artig dag!

Jeg kan ikke få rost Tori Seierstad nok! Hun har laget et mønster, som er så utskrevet og detaljert, at ingenting egentlig kan gå galt. Jeg plundret litt med telling av masker i starten - mønsteret er til genser og jeg strikker jakke. I gensermønsteret starter omgangen bak ved raglanøkning og jeg startet mønsteret midt foran i klippemaskene. 

Har du lyst til å strikke denne, finner du mønsteret her.

Trådfesting pågår. 
Gule knapper ble valgt og jeg er godt fornøyd!
Nettopp oppklipt og bånd syes over klippekant. 
Jeg er glad i rødt, oransje og gult!
Strikking pågår. Her vises ulikheten i diagrammet godt. Jakken har et bredt felt midt foran og midt bak med større felter med mønsterfarge enn bunnfarge.

1 kommentar:

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!