søndag 29. november 2015

1. Søndag i advent - adventsamstrikk


Jeg er virkelig dårlig til å begrense meg! Virkelig!

Som om jeg ikke har nok å holde på med - jobb, hus som skal settes i en form for julemodus, julemesser og julegrantenninger, sosiale eventer og mye artig. Vasking og baking til jul? Tja, kanskje....
Jeg har i hvertfall fått opp adventsstaken i dag!

Vottelauget kom med en flott strikkebok i høst - votter til store og små, inspirert av eventyr. Herlig bok som jeg har sett mye i, men ikke strikket fra ennå. Helt til jeg så Tori Seierstad, som er en del av Vottelauget, arrangerer samstrikk av votter i adventstida. Siste vott i boka er "Tre nøtter til Askepott" - denne skal samstrikkes fram til den 24.

For å gjøre det hele litt ekstra artig er det strikket inn tekst på innsiden av mansjetten. Dette er den første dagens oppgave. Jeg ble litt for ivrig og strikket begge mansjettene like, men det var vist ikke helt meningen - mansjett nr. 2 kommer i morgen. Ja, ja, jeg har to like og er litt på forskudd! Enn så lenge...

Vottene strikkes i Jamieson's Shetland Spindrift på pinner 2,5 mm.



I tillfelle noen lurer - dette er ikke den eneste adventssamstrikken jeg deltar på.... Optimist!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!