fredag 24. februar 2017

Farger, farger og mer galskap

Dette året hadde jeg tenkt å ta det litt roligere på strikkefronten. Selvfølgelig har jeg tenkt å strikke, men  jeg så for meg muligheten til å redusere mengden påbegynte prosjekter. Jeg har mange - flere titalls..

Planen røk tidlig i januar. 

Nye votter i mønsterstrikk, lue i tre farger. Marion Rindsem var jo her og presenterte lue-boka si. 2 par sokker, det ene er ferdig og det andre er underveis. De er en samstrikk på Ravelrygruppa for podcasten Garngleder som Heidi og jeg har. En kofte til! Kofta er en teststrikk for Ann Myhre aka Pinneguri, med grankvister på - den blir lekker! Jeg har kjøpt garn til et par nye sokker, og så kom de nye innfallene på løpende bånd...

Jeg klarte å ikke melde meg på vårens vakreste eventyr: Sock Madness! "Hurtigstrikkekonkuransse med deltagere fra hele verden. Jeg har vært med i mange år, og det er like stressende og artig hver gang! Men, i år besinnet jeg meg. Tenkte nå Marit, nå skal du holde på planen din, dessuten kom jeg jo på at jeg er med på en samstrikk som varer fra januar til desember også... ting tar jo tid å strikke.

Men så oppdaget jeg masse garnbilder på Instagram. Bilder med hauger av fargerikt garn, garn med glitter, garnhesper, små rester, garn i alpakka, ull, silke og mer - lagt i hauger? Hvorfor? #marledmagicMKAL og #westknits - ahhhh! Nytt sjal fra Stephen West i mars! Mysteriestrikk med 7 - 10 farger eller flere! Det skal bli stort og Mr. West anbefaler og samle ca. 800 gram garn før du starter - ikke alt som blir brukt, men kjekt å ha :)

Er det noe jeg ikke kan motstå, så er det mysteriestrikk. Og kombinert med Stephen Wests design ble det helt umulig. Så nå har jeg snudd opp ned på kasser, poser og kurver, både i kott, på loft og i garasjen - jeg har samlet 2 hauger garn på salongbordet. Herlig!

Jeg vet ikke hvilken haug jeg liker best, men her skal de få modne litt. Månsteret kommer ikke før 3. Mars og det er leeeeeng til :)

Bli med da vel! Garngleder er til for å nytes!

1 kommentar:

  1. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

    Phục vụ cho nhu cầu vận chuyển hàng hóa bắc nam bằng đường sắt ngày càng lớn, vận chuyển container bằng đường sắt và vận tải, gửi hàng hóa dịch vụ vận chuyển ô tô bằng đường sắt bằng đường sắt cũng đã xây dựng nên những qui trình, dịch vụ vận chuyển container lạnh bắc nam chuyên nghiệp và có hệ thống. Đảm bảo mang đến chất lượng tốt nhất cho khách hàng sử dụng dịch vụ.

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!