fredag 3. februar 2017

Julevotten 2016

Disse vottene var adventskalender - en del av mønsteret ble delt hver dag i adventstiden - jula 2016. Jeg rakk ikke alle dagene, men vottene ble ferdige før nyttår.Godt fornøyd!

Ask fra Hillesvåg Ullvarefabrikk i lilla og limegrønn ble flott synes jeg, og jeg strikket på pinner 2,5 mm. Til votter synes jeg dette er det nærmeste perfekte jeg kommer, og til kofter i mønsterstrikk med minst to farger bruker jeg samme garn og pinner 3,5 mm. Votter, sokker og kofter/jakker er nok det som jeg helst strikker for tiden. Har et par sjal på pinnene også, men de er ikke prioritert strikket på akkurat nå.

Vottene har ulike motiv på utsiden, og lik tekst på begge vottene på innsiden/håndflaten. Det var så artig å strikke med tekst! God jul på flere språk - og tradisjonelle motiver på utsiden.




1 kommentar:

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!