lørdag 20. mai 2017

Ny favorittjakke - med grankvister!

Tidlig i vinter etterspurte designer Ann Myhre, aka Pinneguri, teststrikkere til et nytt jakkemønster. Jeg er veldig glad i skog, gjerne tett granskog, og hennes design denne gang var som laget for meg! 
Jeg var heldig og fikk teststrikke mønsteret i største størrelse, xxl, og den sitter perfekt! Ann Myhre lager så flotte mønstre, alt er skrevet så lettforståelig, og det er bare å telle masker og strikke rett etter mønsteret. Jeg tror mønstret kommer for salg på sommer/sensommeren en gang. Dette blir en super høst og vårjakke!

Jeg har brukt Ask fra Hillesvåg, og pinner 2,5 og 3,5. 
Melert brun i bunnfargen og 4 kontrastfarger. Koftebånd fra eget lager - hamstrer slike når jeg finner morsomme, for jakker og kofter blir det jo aldri nok av! Jeg klipper uten å sy eller hekle i klippemaskene, bretter inn og syr på koftebånd for hånd. Jeg strikker de aller, alller fleste jakker/kofter i Ask. Ask er norsk ull og har mange gode kvaliteter - holdbart, maskinvaskbart, blir mykere etter vask og i bruk, men holder fasongen. Jeg vasker i maskin på ullprogram og flere av koftene er vasket minst 10 ganger - like fine og ekstra gode!

Denne gangen har jeg gått langt utenfor de fargene jeg vanligvis bruker i plagg, men jeg er kjempefornøyd! Elsker at den har krage! Har brukt jakken mye allerede, men jeg glemmer ta bilder i dagslys. Når jeg tenker jeg skal blogge eller dele bilder - da er det kveld, og dårlig med lys.

Jeg har delt noen bilder på Instagram tidligere, men her kommer flere.









4 kommentarer:

  1. Skikkelig fin! :) Elsker Pinneguri sine oppskrifter! Vet dunår denne blir publisert? :)

    Vibbedille

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Gro Vibeke! Jeg er superfornøyd!
      Pinneguri lager så praktiske og flotte design og mønster - dette kommer etter sommeren tror jeg. Hun har mange prosjekter :)

      Slett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!