torsdag 13. april 2017

Mystery in Mars Shawl

Jeg kan ikke motstå mysteriestrikk! Aldri! Så når Tori Seierstad skrev på facebook at hun hadde designet et lite sjal, og ville dele det som mysteriestrikk i mars, da var jeg med, med en gang. Det startet med små deler av mønsteret, og jeg fulgte godt med, men så skjedde det som så ofte skjer - jeg fikk litt lite strikketid og andre strikketøy ble prioritert. Nå er det ferdig strikket, vasket og blokket.

Jeg ble så fornøyd! Jeg har gjort noen endringer, mønsteret åpner også for det. Jeg har nok misstolket noen design.., eller ikke lest godt nok, og jeg har gjentatt deler jeg likte spesielt godt. I tillegg la jeg til en bord med bobler, bare fordi jeg liker bobler :)

Garnet er 4-tråds strømpegarn, håndfarget av Tante Ull. Tante Ull har eplabutikk, men jeg kjøpte garnet av Thea, som hadde kjøpt det av Tante Ull ( Marianne), når jeg møtte begge på strikkekafé i Trondheim i februar. Jeg er helt sikker på at det var en god løsning - fargene ble helt riktige til dette lille sjalet, og jeg brukte opp hele hespa på 100 gram.

2 kommentarer:

  1. Var med på samme KAL, veldig gøy! Sjalene ble så ulike, artig å se hvordan alle laget sine egne varianter. Perfekt utnyttelse av garnet ditt, det ble lekkert!

    SvarSlett
  2. Så hyggelig at du deler historien om mysteriestrikken!

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!