søndag 1. juli 2018

Datoen er 1. juli 2018. Nesten et helt år har gått siden siste oppdatering, og i dag fikk jeg lyst til å dele min søndagsyssel med dere! Det er sommer, sol og veldig varmt!

Jeg strikker litt, selvfølgelig, men jeg har også brukt søndagen til en liten utflukt. Turen gikk til Å i Meldal og brukt- og antikkbutikken Låveliv. Her finner du Facebooksida deres, og de legger stadig ut godbiter, ekstra åpningsdager og mer. Og, det var jo på grunn av Facebook at jeg tok turen dit i dag!
Ingen bilder fra selve stedet, men det er bare et så trivelig sted! Rett i veikanten og med god parkering, og ja, jeg var der ikke alene....

Jeg hadde tenkt se etter nye kaffekopper til hverdags. Litt store, men ikke for tykke, med dekor, gjerne blomster, og det viktigste: tefat. Liker disse litt gamle typene som er litt romslige, de passer sammen med meg! Fant ingen som jeg bare måtte ha, men jeg har tid til å vente. De finnes et sted.


Men, jeg forelsket meg i noen søte likørglass! Små, munnblåste, med små prestekrager malt på. Ingen er helt like, og noen litt skjeve - helt enkelt nydelige! Det begynner å bli en liten samling av likør- og snapsglass, karafler og mugger her. For selvfølgelig ble det en blomstret mugge med også. Og gullknapper med roser på og to høye keramikkflasker til pynt i stuevinduet... Ja, sånn kan det gå en søndag, en søndag helt uten plan. Nå trenger jeg er glasskap! Et skap hvor jeg kan samle disse skattene mellom bruken. Alt skal og bør brukes, det er jo derfor vi har ting, men jeg kan godt nyte synet av tingene daglig også.


Nå er det ikke sånn at vi har så mange ting. Gjennom noen flytteprosesser og ryddeaksjoner har "ting" blitt levert til gjenbruk og gitt bort. Selv om vi bor i et relativt nytt hus, trenger ikke andre ting være så nye. Hvitevarer og praktiske ting, selvfølgelig, men ikke alle møbler og de tingene vi omgir oss med for å gjøre livet trivelig! Liker at vårt hjem er vårt, våre ting, arvet eller kjøpt, men ting som gir meg glede.

Dette gir meg glede i dag!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!