lørdag 7. juli 2018

Sykkel og spinning

Jeg gleder meg alltid til Tour de France! Og selvfølgelig også Tour de fleece! Disse to hendelsene er julis  artigste, og i år får jeg tid til å se og delta mer enn noen gang 😁

Innspurten på første dag ble nok annerledes enn forventet, men et stort hurra! for Fernando Gaviria og Quick-Step Floors som vant 1. etappe!

Jeg går litt mer forsiktig i gang og har funnet fram håndtein og shetlandsull. Shetlandsull kjøpt på Shetland, da Heidi og jeg deltok i Shetland Woolweek for 3 år siden. Kjøpte alt for mye! Blir jo aldri ferdig.... det har kanskje ikke så mye med mengde å gjøre, men mer med min innsats... 
Jeg har disse 5 topsene, som nå er blitt 4, og en halv kilo av den samme mellombrune. Har spunnet opp over halparten av den sistnevnte på rokken, og målet er å bli ferdig med alt i løpet av touren. Det skal gå, bare jeg gidder prioritere! All ekstra moro foregår på Ravelry - det som har med spinning av ull i hvert fall. Det er en gruppe, Team Norway, hvor vi deler underveisbilder og heier på hverandre, og hvor mange har donert premier slik at organisator kan trekke en premie for hver dag. Det er jo alltid artig å ha sjanse til å vinne noe!
I tillegg har jeg åpnet en tråd i gruppa " Garngleder". Der er reglene litt enklere og det trekkes kun en premie ved tourens slutt. Så artig om noen har lyst til å bli med oss der også!


Å spinne på håndtein koser jeg meg med! Trivelig syssel foran tv-skjermen. Rokken blir helst brukt når jeg kan sitte ute på verandaen i sola. Mye lettere å spinne enn å sitte med ett strikketøy, når det er som varmest! 

Mange innkjøp på garn og fiberfronten er nok av innfallsmetoden, eller dette var lekkert!, sånn må jeg ha! Men denne fiberen er kjøpt med en plan, og den planen har ikke blitt byttet ut med ny plan, ikke ennå 😉
Shetland er jo kjent for de store Hap-sjalene - store, gjerne firkantede, med bølgemønster og fargestriper ytterst langs kanten. Dette skal bli et sånn sjal! Det er i hvert fall min plan nå 😊


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!