onsdag 9. november 2022

Strikkelykke

Ja, hva er strikkelykke? Langsom strikking, strikke ferdig noe, legge opp nytt, strikke noe utfordrende eller strikke noe hvor du lærer noe nytt? Eller alt på en gang? Jeg synes stadig stikking er trivelig og opplever "strikkelykke"!

Akkurat nå har min strikkelykke inneholdt mye av beskrivelsene over. Langsom strikking, strikke ferdig og lært noe nytt.

Om kort tid blir vi besteforeldre for tredje gang, og jeg har strikket en liten jakke og bukse - hentesett - til nykomlingen. 

Jakken er Sorgenfri omslagsjakke, buksa er strikket uten oppskrift, men har beregnet maskeantall fra jakken. Jakken er designet av Guri i Indiblomst og kommer i mange versjoner til mange størrelser, også voksen. Skikkelig artig jakke å strikke! Her var det også tips til nye måter å strikke pene kantmasker og avfelling. Dette er nok et mønster jeg kommer tilbake til flere ganger. Både for selve mønsteret, men spesielt for de nye teknikkene!

Garnet jeg har brukt er Vesle Trønder fra Selbu Spinneri. Vesle Trønder er en blanding av norsk merino og norsk kvit sau, og er et tynt og mykt garn. Garnet er sjarmerende ujevnt spunnet, noe som gir liv i plagget. Jeg har brukt litt over 100 gram til settet, og har litt mer igjen til tilbehør.


Nå gjenstår å få pakket og postet dette, så det kommer fram i Lofoten tidsnok!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!