tirsdag 11. mars 2014

Bloggeutfordring

Jeg er blitt utfordret av Ellen til å blogge hver dag resten av mars måned - og tatt utfordringa...
Ellen skal selv blogge hver dag og hun utfordrer kanskje en ny hver dag? Kanskje deg? Ellen blogger på Fortunas butikkblogg .

Siste året har ikke spinning vært prioritert, men egentlig synes jeg det er ganske artig å leke med rokk og håndtein. I kveld - første kvelden på veldig lenge - har jeg faktisk vært hjemme, uten noen planer og nødvendige gjøremål. Ja, ja, det kan jo diskuteres - nødvendige gjøremål - men nå prioriterte jeg å leke litt med håndtein og fiber :)

Fiberen er merino fra Malabrigo og fargen er Sabiduria. Den er mer rødlilla enn blålilla, som det ser ut på bildene. Håndteinen er en jeg er veldig glad i, selv om jeg ikke synes den er av de beste jeg har. Jeg har kjøpt den på Reinhekla på Fannrem, og den er hånddreid i Orkdal og er modell etter en håndtein som finnes på Meldal bygdemuseum.

Ellen arrangerer nybegynnerkurs i spinning på håndtein i butikken nå på lørdag, og det blir spennende. Marianne, aka Tante Ull er starthjelper og her kan du lese mer om kurs og påmelding: Fortuna.


 
Planen for denne fiberen var et litt tykkere entråds garn. Skal strikke riller og da synes jeg tykt entråds er pent. Men, å spinne tykt var ikke enkelt - mye enklere å dra fiberen tynn og jevn, enn tykk og jevn. Får det ikke helt slik jeg ønsker det, men det er vel en treningssak dette også.

Ingvild og jeg spinner på tunet på museet i forbindelse med "Liv og røre" i 2012. foto: Unni Løfshus
Jeg er veldig glad i Meldal bygdemuseum. Mener vi har et av Norges flotteste bygdemuseum, og vet det har betydning og renomme i museale kretser. Likevel er det ikke det som gjør at jeg er glad i museet - det er stemninga og følelsen av historie og harmoni som jeg opplever der. Gleder meg til sommer og uteaktiviteter på museet :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!