lørdag 15. mars 2014

Spinning - weeeee

Siste uka er det blitt litt mer spinning enn på lenge, og det er så artig! Jeg har brukt håndtein for det meste, men i kveld ble det litt lek med rokken også.

Ellen og Marianne aka Tante Ull, skal ha nybegynnerkurs i spinning med håndteiner i morgen formiddag  på Fortuna. Det er kjøpt inn Norsk Pelsull til å spinne med, og jeg kunne altså ikke dy meg - det var så lenge til i morgen, og jeg fikk litt ull med hjem for å leke med :)

2/3 ble spunnet på rokken, mens siste 1/3 på håndtein. Herlig klar grønn norsk Pelsull som var veldig fin å spinne. Pelsulla kan spinnes veldig tynt og fint, og den får derfor mange bruksområder. 


Jeg ble faktisk mest fornøyd med tråden på håndteinen, for på rokken ble det litt mer "bustete". Jeg har laget små hesper og de er vasket og henger til tørk, sammen med et minihespe av noe flerfarget. Spent på å se hvordan tråden blir. 




1 kommentar:

  1. oooo....lekkert! Det skal bli spennende å se garnet su har spunnet live:))

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!