fredag 8. april 2016

Soria Moria


Her ferdistilles stadig prosjekter - langtidssprosjekter!
Vottene "Soria Moria" fra boka Eventyrvotter er ferdige, omsider.... Når jeg skulle oppdatere  Ravelry-siden min, fant jeg oppstartsdato... Vottene var samstrikk i september 2014!!!!




Og jeg husker nå hvorfor de ikke ble strikket ferdig. Jeg var ikke fornøyd med fargevalget mitt. I samstrikken startet jeg først disse vottene i svart og rosa, men gikk raskt bort fra det. Så hadde jeg en fin drøm om nytt fargevalg - brun og turkis - det var så vakkert! Nytt garn ble kjøpt inn, og strikkinga startet med nytt mot. Men, ikke denne gangen ble det bra heller. Hespene så så fine ut sammen! Fargene likte jeg så godt, men når de ble brukt i mønsterstrikk var kontrasten for liten. Det er ikke lett å se hvor flott mønsteret er på disse vottene. Vottene kommer til å bli brukt! De har kjempegod passform, jeg liker denne typen tommelkile, og de sitter tett på hånden. Mine!

Garn: Hifa Ask, 2-tråds
Pinner: 2,5 og 3 mm

1 kommentar:

  1. Vottene er ser veldig gode ut. Synd at mønsteret druknet litt, men varm på hendene blir du nok likevel :)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!