tirsdag 1. mars 2022

Endelig mars...

Ja, hva skal jeg si? Februar er den korteste måneden, jeg har hatt bursdag og vi har vært på besøk hos barnebarn i nord ei hel uke av februar, men likevel.... endelig mars...

Det er ingen hemmelighet at jeg ikke liker vinter, og følelsen av mars er ikke vårlig enda, men det er lyst når jeg drar på arbeid, og lyst når jeg kommer hjem. Vi har fortsatt mange kubikk snø rundt veggene, og alle steder, og jeg trøster meg med at etter denne måneden kommer april med mer vårlig stemning! 

Rett etter nyttår lette jeg rundt på nett etter ulike prosjekt jeg kunne leke meg med for å bruke vintertiden til noe mer enn strikking. Jeg tenkte lære mer om fotografering og bilder, gjerne med mitt Nikon speilrefleks, men aller mest lettvint med mobilkamera. Det er et stort utvalg av kurs og apper, og jeg testet noen apper, men orket ikke følge opp. Dessuten orket jeg ikke ut for å ta bilder...  Delte bilder i bildedelingsappen GuruShots -  Photography en liten periode, men gikk lei det også. 

Men hvorfor lete alle steder når jeg har denne bloggen :) 


Slutten av februar endte på et voldsomt vis for folket i Ukraina. Det føles helt uvirkelig med en krig i Europa. At et land skal angripe et annet land og folk med raketter, bomber og skudd, for å ta over styring av landet. Jeg, og jeg tror mange med meg, føler både maktesløshet og likevel et behov for kunne bidra med noe. Over hele Europa uttrykkes støtte og hjelp folket og til styresmakten i Ukraina, til flyktninger som allerede krysser grenser til naboland og til de som har kommet hit til Norge. Utallige timer går med til å lese nyheter og analyser, til å tenke på hva jeg kan bidra med. Orkanger Sanitetsklubb (du finner de på Facebook)  har sammen med gode hjelpere organisert og får sendt hjelpesendinger til flyktninger som har kommet til Polen, og dit gikk nesten hele kassen med ferdigstrikk som jeg har hatt stående, og jeg har fått sendt Røde kors et bidrag. Penger er kanskje noe av det viktigste vi kan bidra med nå - nødvendigheter kan kjøpes nærmere der hjelpen trengs. 

Dette er noen av de du også kan støtte - alle bidrag monner!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!