onsdag 2. mars 2022

Iben sjal

Som tidligere skrevet om, har jo mamma og jeg hatt en samstrikk av et adventsmysterie-sjal. Vi er ferdige med våre sjal begge to, og resultatet ble så bra! Startet i adventstiden, og siden det var et mysterie, fikk vi totalt 8 deler med mønster fram til jul. Vi visste at vi kom til å bruke lengre tid på strikkingen, og planla bli ferdig til påske, og det klarte vi jo!

Sjalet er nå utgitt som eget mønster og du finner det på Ravelry som Iben sjal, designer Gro Tveitstøl.

Begge har vi strikket i Holst Supersoft, 5 farger hver. Mamma fikk blåtoner, og jeg holdt meg til de brune og gule. Mamma har brukt tykkere pinne enn meg og fikk dermed et større sjal, og jeg har i tillegg forkortet midtseksjonen, og det beror på litt feilstrikking :)

Bildetaking ble gjort litt på impuls utenfor butikken en formiddag, og pappa skulle være fotograf. Det ble en lattermild og spesiell opplevelse, med publikum... Ingen grunn til å bli flau, men...

Uansett. Sjalene ble flotte og vi har vært gjennom mange nye teknikker og måter å lese mønster på for mamma. Hun er en habil strikker, men å strikke etter mønster og med nye forkortelser og tegn gjorde dette til en artig utfordring. Det har vært veldig trivelig å gjøre dette sammen med mamma, og kanskje finner vi flere slike samstrikkprosjekter framover.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!