lørdag 3. desember 2016

Hvor ble november av?

Etter en travel sensommer med mye reising, strikkefestivaler og mye moro, kom hverdager med jobb og forpliktelser. Jeg liker jobb og forpliktelser! Hverdager er mine beste dager. Hverdager vet jeg hvordan fungerer.

Jeg har mange store strikkeprosjekter som jeg tror jeg har lyst til å strikke på, men jeg eier ikke motivasjon akkurat nå. Nå i november har jeg strikket sokker, enkle sokker, store sokker, sokker i streke farger, sokker uten fletter eller struktur. Strikketøy som jeg slipper å konsentrere meg om. Kjenner at strikketøy som krever litt konsentrasjon er vanskelig nå, Dessuten trenger jeg briller....

Nok syting. Sokkene ble fine de!

Helt enkle ribbestrikkede sokker med forsterket hælkappe. Strikket i Regia Tweed, 6-tråds. Tykke, gode sokker til herre.

Jeg har lært en ny hæl - Fish Lip Kiss heel 😊

Regia Pairfect fra Arne & Carlos i fargen 9091 Jolster 

Regia Pairfect fra Arne & Carlos i fargen 9093 Sandalstrand

Ikke så lett å vise hvor fine de egentlig er. Mine sokkeblokkere er i størrelse 37 og sokkene er til en mann ca. 43. Enda kunne jeg strikket de større, men nok var nok. Jeg finner sikkert noen som kan bruke de.


Regiagarnet har jeg kjøpt på garnbutikken til Ellen, Fortuna. Jeg har flere nøster både av det selvmønstrede og av tweeden, så her kommer det sikkert flere sokker.

Mens jeg skriver ser jeg bort på 3 andre strikketøy, sokker det også; et par i Arwetta, ett i Opal og ett i Regia Tweed. Ja,ja, sånn gikk november...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!