søndag 9. januar 2022

Blanke ark og fargestifter

Første uka i nytt år er over og dagene kommer tilbake til normalen. Jeg liker jul og feiring, men vanlige hverdager er fine også! Nå er jula ryddet ut, og følelsen av å starte med nytt år med blanke ark og nye muligheter, ja, den finnes der når det gjelder strikkingen i alle fall.

Det å se over hele garnsamlingen og prosjektene gjorde at jeg ble inspirert til å ferdigstille noen, og til å legge opp til nytt! Flere strikkeprosjekt er snart ferdige, og jeg koser meg med arbeidet. Inspirasjonen er kommet tilbake!

Første prosjekt som ble ferdig på nyåret er Mathea sokker. Mønster av Vivian Aas og dette paret var en del av Fortunas sokkesamstrikk #12i21 og skulle vært ferdig i september... Nå er de omsider ferdig, og jeg har strikket de i Arwetta Classic i farge 352, 245 og 198. Litt fargekaos, men jeg liker de!


Nytt av året er jo å skrive strikkedagbok, og så langt, i 9 av 365 dager, har det vært artig. Her vises de søte muffinsene som kan fargelegges i januarmåneden, og jeg bruker en liten kveldsstund til å se på prosjekter, fargelegge og skrive, om det er noe å skrive om. Alt garn er skrevet inn, alle påbegynte strikkeprosjekt også. Det eldste tror jeg er ca. 20 år siden jeg strikket på, og det kommer nok ikke til å bli strikket på med det første...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!