søndag 23. januar 2022

Fin søndag

Januar synes jeg har gått med i snø, regn og vind, og så startet med snø, regn og vind igjen. Innimellom har det vært nesten snøfritt, før neste dag minst to runder med snømåking, for å komme seg ut og inn av hus, bil og arbeid. Ja, det er ikke jeg som står for mest snømåking, det skal jeg innrømme, men jeg misliker snø. Kanskje misliker er et for sterkt ord, men jeg er ikke et vintermenneske. Jeg liker varme, sol, mosegrodde skogsstier og grusveier!

Været akkurat i dag har vært fint, og i ettermiddag var skyene nydelig rosaorange. Bildet ble tatt fra verandaen heime. 


Før himmelen "sto i brann" var vi faktisk ute. Min første tur i år. Litt flaut å skrive det, men sånn som vær og hverdagene har vært i januar, har jeg ikke vært særlig motivert for turgåing.

Turen gikk langs veien fra Frilsjøen mot Sæterdalen. Blankis, og piggsko er et must! Så fin temperatur og etter hvert letnet skyene og vi så sola. Kan ikke huske en så mild januar. Første del av januar bruker å være mange minusgrader, ned mot minus tjue, minst, så for meg er mildværet positivt i det minste!


Januar og innetid har gitt meg tid til å se videopodcaster, og jeg har en del favoritter jeg ser innom. Det er litt farlig, for jeg inspireres veldig, og nå er flere store strikkeprosjekter kommet på pinnene. Genser, jakke og sokker, i tillegg til de jeg allerede hadde startet strikke! 

Nå er det straks ny uke, og med den nye muligheter! Muligheter til endring, strikking, turer, fotografering og lesing. 

Note til meg selv: Husk ta bilder! Bilder i dagslys!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!