søndag 3. november 2013

Hvor har du vært?

Da blir det endelig nye innlegg her i bloggen, nesten ett år siden det forrige. Mangler 10 dager på ett år...

Mye har skjedd, og mye skjer stadig. Det jobbes, strikkes, spinnes og tja, skravles!!!

Noe av det mest spennende, og for meg litt av en tidstyv, har vært at Ellen har åpnet garnbutikk. Her midt på Løkken! Garnbutikken er Fortuna og der trives jeg veldig godt! Jeg får være med å ordne, strikke, koke kaffe og ellers bare være tilstede - kjempetrivelig! Har møtt så mange nye folk over garn og pinner - noen har blitt veldig gode venner også. Hver onsdag kveld er det åpent i sofakroken for litt "onsdagstrikk" - det har blitt slik at onsdagene er litt "hellige" for meg.

Det er mange ting som spiller inn for at bloggelysten skal vedvare. Fjorårets stygge sletting av bildene i min tidligere blogg Torvgata, satte meg ut - verst var at det var jeg selv som slettet bildene i min uvitenhet... Har rekonstruert noen innlegg, men mistet lysten til det arbeidet. Ny blogg ble laget, men lysten kom ikke til å skrive.

Tiden gikk, og jeg hadde masse å skrive om, men som ikke ble skrevet. Vi pusset opp hus og flyttet, solgte hus, og gikk på en liten smell... Ble sliten.

Nå har jeg funnet igjen skrivelysten, strikkelysten, og sannelig i dag kom spinnelysten! Første søndag i hver måned har Trønderrokkerne spinnetreff i Trondheim. Siden jeg ikke hadde tilgang til bil med sjåfør, og jeg reiser til Oslo i kveld, ble det ikke treff på meg, men jeg var med likevel! Fikk spunnet opp ca 50 gram Polwarth og silke i fargen Indian corn, fra Gales art ( takk for hjelp til hukommelse Marianne!) - og nå er jeg snart ferdig med å Navajo-tvinne første spolen. Måtte jo se hvordan det ble!

Samtidig med spinninga kom Bente og vi fikk noen timer sammen, i selskap med rokk og strikketøy.

En virkelig trivelig første søndag i november!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!