søndag 18. januar 2015

Barnejakken Astrid

Før jul startet jeg på denne jakken til Oda. Meningen var at den skulle bli ferdig til jul, men så ble den ikke prioritert nok, og ble ferdig først nå på nyåret.

Astrid er en modell fra Hillesvåg, strikket i Huldra kamgarn. Anbefalt pinner er 3 mm, men jeg strikker nok litt løst og måtte rekke opp mye. Pinner 2,5 mm  ble mye bedre.
Fargene er så fine synes jeg! Lys turkisblå med oransje og mørk grønn i mønsteret, pluss 7 tinnknapper - skikkelig retro :)
Jeg har strikket fra garnpakke størrelse 6 år, strikket den noen cm lengre, og det ble likevel nok garn.






Her er første forsøk - pinner 3 mm - ble helt klart penere når jeg gikk ned et halvnummer på pinnene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!