mandag 20. desember 2021

Desembergleder

Desembermåneden er den aller korteste, mørkeste og mest travle måneden av de alle. Den innehar også minner som gjør meg nedstemt og trist, men det er minner jeg ikke vil være foruten, og de er mine. I år har jeg ikke kjent så mye på julestemningen, det er så mye som blir prioritert bort, men i kveld, i kveld fikk jeg høy dose julestemning!

Jeg har alltid sett frem til jul, og kan fortsatt av og til føle den barnlige gleden og forventningen til disse få dagene som jeg tilbringer sammen med storfamilien. I kveld, etter arbeid og skole, har Oda vært her på besøk. Vi har bakt og pyntet pepperkaker, laget marsipankonfekt og laget en sort kjeks til. Kjøpt pepperkakedeig er fantastisk! Det samme med ferdig glasur på tube og ferdig marsipan. Det gjør ting så mye enklere og vi kan kose oss mer! Ettermiddagene er så korte, og her er det viktig og utnytte tiden sammen til noe trivelig. 


Kjøkkenøya vi fikk satt inn til jul i fjor har virkelig vært et pluss for kjøkkenet, og her er pepperkakepynting på gang. Nå er flere kakebokser fylt, og jeg har julestemningen inne. 
Ingen ting er bedre enn å gjøre noe sammen!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!